FAQ – gyakran feltett kérdések
A Fejér Megyei Diáknapok egy több évtizedes múltra visszatekintő, számos művészeti ágat érintő tehetségkutató verseny. A megyében működő középiskolások számára hirdetjük meg. A verseny három napon át zajlik, és több mint ezer diák jut fellépési lehetőséghez, kulturált szórakozási programokhoz.
A diáknapok rendezvénye INGYENES, de kérünk, hogy minden diákot (ha kísérő, ha fellépő) regisztráljatok be az online felületen az iskola segítségével.
Ennek főleg akkor van jelentősége, amikor az ingyenes rendezvényeken részt kívántok venni, és oda a biztonságotokkal megbízott kollégáink csak az érvényes karszalaggal tudnak majd beengedni.
Székesfehérváron, 2019. április 12-14. között.
Az esemény központja a Fejér Megyei Művelődési Központ Művészetek Háza. (III. Béla király tér 1.)
Az alábbi helyszíneken lesz a többi színpadi kategória:
Április 12., péntek
14.00-18.00 Diákszínpad
Szent István Hitoktatási és Művelődési Ház (Liszt Ferenc utca 1.)
14.00-18.00 Könnyűzene
Művészetek Háza Színházterem (III. Béla király tér 1.)
Április 13., szombat
10.00-16.00 Szólóének, társasének, kórus
Táncház (Malom utca 6.)
10.00-18.00 Vers- és prózamondás
Városháza díszterme (Városház tér 1.)
10.00-18.00 Diákszínpad
Szent István Hitoktatási és Művelődési Ház (Liszt Ferenc utca 1.)
10.00-18.00 Könnyűzene
Művészetek Háza színházterem (III. Béla király tér 1.)
10.00-16.00 Népdal, népzene, néptánc
A Szabadművelődés Háza (Fürdő sor 3.)
10.00-15.00 Komolyzene
Hermann László Zeneművészeti Szakgimnázium és AMI (Városház tér 3.)
10.00-16.00 Sótájm
Alba Plaza (Palotai út 1.)
10.00-19.00 Kiállítás a Képző-, nép- és iparművészet; Fotó, film, új vizuális kísérleti műfajok; Médiakommunikáció kategóriák alkotásaiból. Megnyitó: 16.00 órakor.
Művészetek Háza kiállítóterem (III. Béla király tér 1.)
14.00-16.00 Honismeret és Irodalom kategóriák konzultációja
Művészetek Háza, 119-es terem (Honismeret), 120-as terem (Irodalom)
(III. Béla király tér 1.)
Tanév elején az iskolák igazgatóinak egyetértésével jelöljük ki az időpontot. Ők sokkal jobban tudják, milyen nagy országos versenyek vannak ebben az időpontban, mikor van a ballagás és a tavaszi szünet. Ezért az iskolák beleegyezésével kerül kijelölésre az időpont.
Olyan magas a jelentkezők száma, hogy képtelenség egy napra tenni minden kategóriát. Bevált gyakorlat, hogy péntek, szombat és vasárnap diáknapozunk. Péntek-szombat zajlanak a kategóriák bemutatói, vasárnap pedig ünnepélyes eredményhirdetéssel és gálaműsorral zárul a rendezvény.
Ennek minden évben egy impozáns helyszínt választunk, idén Székesfehérváron ez a Szent István Hitoktatási és Művelődési Ház lesz.
Péntekenként a 3. és 4. kategóriákkal (Diákszínpad és Könnyűzene) kezdődnek meg az események. A színjátszó csoportok előadásának ajánlott fellépési ideje 30-40 perc, tehát egy nap kevés lenne, hogy mindenki bemutatkozhasson, illetve tavaly már több mint 80 produkció nevezett a Könnyűzenei kategóriába, így úgy döntöttünk, hogy ez a kategória is két napon át tartó vetélkedés lesz. Így is csak szombaton este tudjuk lezárni ezt a kategóriát.
Honlapunkon pontos leírást találtok a kategóriákról. Amennyiben még ennek elolvasása után is vannak kérdéseitek, úgy forduljatok bizalommal a Fehérvári Programszervező Kft. kollégáihoz (diaknapok@diaknapok.hu).
Kétévente változik a helyszín. Tavaly Dunaújvárosban tartottuk, idén Székesfehérváron. A megyében ez a két város tud több száz diákot kollégiumaiban elszállásolni, ezért kell ide szervezni a rendezvényt.
Az adott városokban igyekszünk úgy megválasztani a kategóriák helyszíneit, hogy közel legyenek egymáshoz, ne kelljen annyit gyalogolnotok, ha sietni kell a következő fellépésre, rendezvényre. Ezt azonban csak akkor tudjuk tartani, ha minden jelentkező betartja a szabályokat, valóban csak annyi produkcióval nevez, amennyivel lehet, ha a diákok valóban csak annyiszor szerepelnek, ahányszor a kiírás megengedi. Számunkra az a legfontosabb, hogy mindenki a lehető legjobban meg legyen elégedve a Diáknapokkal, így kérjük segítségeteket abban, hogy a fellépés napján a helyszínen már nem próbáltok meg variálni, cserélgetni, és betartjátok a sorrendben megadott időpontokat. Ezek betartása nélkül sajnos a szervezők nem tudják vállalni, hogy mindenki a megadott időpontban lépjen fel, ne legyen csúszás a műsorban.
Székesfehérváron a rendezvény központja a Művészetek Háza, itt működik majd a regisztrációs és információs pult.
Van egy mondás: ma már semmi sincs ingyen. Ezért természetesen a diáknapokon való részvételetek is pénzbe kerül, de érdeklődjetek az iskolánál, hogy tudnak- e segítségetekre lenni.
Amit biztosan be kell fizetnetek, az jelentkezőként a regisztrációs díj. Az érvényben lévő felhívás alapján:
Egyéni műsorszámok esetén: bruttó 1 300 Ft/fő/ kategória
Két és három fő esetén: bruttó 2 300 Ft/csoport/kategória
Csoportok esetén: bruttó 4 100 Ft/csoport/kategória
Az ebből a pénzből befolyt összeget teljes egészében Rátok költjük, hiszen kifizetjük a zsűrit, elkészítjük az okleveleket, ajándékot vásárolunk, fizetjük a villanyt, gázt… stb.
Amiért még fizetni kell, az az étkezés: április 12-én, pénteken vacsorát, április 13-án, szombaton ebédet és vacsorát, április 14-én, vasárnap ebédet biztosítunk térítés ellenében: ebéd: bruttó 1270 Ft, vacsora: bruttó 1270 Ft.
Nem kötelező igénybe venni, de tanácsos. A tavalyi elégedettségmérő kérdőívek alapján még mindig van olyan diák, aki nem tudja, hogy a kedvezményes étkezés megrendelésére van lehetőség. Igyekszünk olyan helyen és olyan ételt megrendelni, ami biztosan elnyeri a résztvevők tetszését, de biztos, hogy olcsóbb és laktatóbb, mint a büfés szendvicsek.
2018-tól a szállásmegrendelésekben és a szállásdíjak kifizetésében a Rendező nem vesz részt. A jelentkezési felületen tájékoztatást adunk a szállásokról.
A regisztrációt és az ezzel kapcsolatos befizetéseket is a középiskolák koordinálják. Minden intézmény maga dönti el, hogy milyen módon tudja támogatni a diákokat. Van olyan intézmény, ahol az iskola alapítványa fizeti be a szükséges díjakat, de van, ahol egyenként beszedik a diákoktól a szükséges összegeket, és egy összegben utalják át a szervezőknek. Az is előfordul, hogy a diákok maguk fizetnek mindent. Ebbe a diáknapok szervezőinek nincs jogosultsága beleszólni. A felhívás alapján azonban van befizetési határidő. Ha valaki ezt nem teljesíti, úgy a rendezvény résztvevői az adott produkció jelentkezését nem tekinti elfogadottnak.
A költségek befizetése készpénzzel, illetve átutalással történhet.
Készpénzes befizetés Székesfehérváron: a Művészetek Háza titkárságán (III. Béla király tér 1. fsz. 22. iroda)
Befizetési időszak: 2019. március 18. – 2019. április 2.
hétfő – csütörtök 9.00 – 15.00 óra között
péntek, szombat, vasárnap nincsen lehetőség befizetésre
Dunaújvárosban: Rudas Közgazdasági Szakközépiskola Gazdasági Irodáján, Zolta Anitánál 2019. április 2-ig (csak készpénzes befizetés lehetséges).
Átutalásos befizetés a Fehérvári Programszervező Kft. által megküldött díjbekérő alapján történik.
A fizetési határidő: 2019. április 1. (utalás esetén), 2019. április 2. (készpénzben vagy bankkártyával).
Banki átutalással történő fizetés esetén, e-mailben és postán díjbekérőt küldünk. A számlát a díj beérkezését követően állítjuk ki.
A nevezési díj megadott határidőre történő befizetésének elmulasztása esetén nem áll módunkban a nevezést elfogadni.
Reklamáció előtt szíveskedjetek a honlapon található pénzügyi szabályzatot elolvasni.
A dunaújvárosi diákok számára Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzatának támogatásával április 13-án, szombaton egy alkalommal indul busz Székesfehérvárra, és este két alkalommal megy visszafelé busz. Az iskoláknak március 20. 16.00 óráig kell leadni ezekre a buszokra szóló csatlakozási igényüket e-mailen (diaknapok@diaknapok.hu).
A buszok indulásának pontos időpontját később tesszük ki a honlapra.
A további települések iskolái is biztosan szerveznek buszokat, de ezekről a szervezők nem kapnak értesítést.
A jelentkezési határidő lejárta után kollégáink nagy gonddal állítják össze a sorrendet. A program lehetővé teszi, hogy kiszűrjük, egy diák 3 produkciónál többször ne regisztráljon be. Ezt nem engedi meg a felhívás sem. A sorrend összeállítása azonban manuálisan történik. Egyeztetjük a neveket és kategóriákat és ismerve a fellépők számát, kisakkozzuk, hogy mindenki időben odaérjen a következő fellépésre.
Amiről nem tudunk, azt nem tudjuk figyelembe venni, ezért, ha már most tudjátok, hogy elfoglaltságotok van a nap valamely időszakában, azt szíveskedjetek már most elküldeni diaknapok@diaknapok.hu e-mail címre írásban.
Fontos, hogy tudjátok: a kategóriák helyszínein a kategóriafelelősök rugalmasak és készségesen segítségetekre vannak.
Szervezők a sorrendet csak akkor tudják tartani, ha mindenki betartja a szabályokat, az előírtak szerint jelentkezik, és az előre megkapott sorrendek alapján lép színpadra. Mindezek hiányában nem tudjuk vállalni, hogy mindenki a megadott időpontban lépjen fel, ezzel pedig elindul egy olyan csúszási lavina a programba, amit senki nem tud megállítani. Kérjük, hogy gondoljatok arra, hogy valaki több kategóriában nevez, és, ha nem ér oda egy helyszínre, akkor a többire sem fog.
A kategória helyszínére való megérkezésetekkor okvetlenül jelentkezzetek le a kategóriafelelősénél.
A kategóriák sorrendjeinek nem végleges változatát 2019. március 22-én, pénteken adjuk közre honlapunkon, és az iskolák kapcsolattartóinak is elküldjük. A sorrendekkel kapcsolatban 2019. március 29., péntek, 18.00 óráig kérhetnek módosítást a kapcsolattartó pedagógusok (csere, névváltoztatás, névelírás, megbetegedés, kategória módosítás…). 2019. március 29. 18.00 óra után nem fogadunk el módosítási kérelmet sem írásban, sem szóban. Ebben az esetben a fellépés helyszínén a bemutató napján a kategória felelősével és a konferálóval, valamint a sorban következő fellépővel tudtok egyezkedni. Csak abban az esetben lehetséges a helyszínen való módosítás, ha valakivel cseréltek. Az adminisztrációt érintő kéréseket (pl. névelírás, névváltoztatás) legközelebb csak a 2019. április 19., 18 óráig beérkező írásbeli kérelmek alapján fogjuk teljesíteni. Ez azért fontos, hogy a nevetekre készülő oklevél ne legyen hibás.
Fontos, hogy olvassátok el alaposan a kategória leírását. Ügyeljetek a leadási és az elszállítási határidőkre.
A leadott tárgyak, tárgyegyüttesek zsűrizése a Diáknapok rendezvény előtt pár nappal történik. Ennek időpontját ismertetni fogjuk a diaknapok.hu weboldalon, és lehetőséget biztosítunk ezen a napon egy konzultációra a zsűritagokkal, hogy szemtől szembe elmondhassák véleményüket, javaslatukat a diákoknak.
A kiállítást ünnepélyesen nyitjuk meg a Diáknapok rendezvény keretein belül, 2019. április 13-án, szombaton 16 órakor a Fejér Megyei Művelődési Központ Művészetek Háza Kiállító termében.. Kérünk mindenkit, hogy a kategória leírásban megadott időpontban vigye majd el a kiállított tárgyát, mert nem őrizzük tovább az intézményben!
A 11. és 12. kategória alkotásait ugyanitt mutatjuk be.
A pályázat keretében leadott filmekből vetítést szervezünk, melynek helyszínéről időben értesítjük a résztvevőket.
A leadott anyagokat eljuttatjuk a felkért zsűritagoknak, akik minősítéseiket eljuttatják a rendezők számára. A legsikeresebb alkotásokat, – amennyiben valamennyit megkapjuk korrektúrázva, és a korrektúrázást végző személy nevét, – kitesszük a diaknapok.hu weboldalra.
Minden kategóriának van egy pontos leírása, ami a honlapon olvasható. Ott egy kis rövid tájékoztatót találhattok a tudnivalókról és itt egy szempontrendszert, amit érdemes figyelembe venni a felkészülésnél, a dolgozatok írásánál és az alkotások elkészítésénél. A kategória felhívásokat érdemes átolvasni, de fontos, hogy a zsűri elsősorban a produkciók minőségét, színvonalát, ízlésességét, témáját, életkorhoz illeszkedését, diáknapokhoz illő sajátosságait nézi és a fiatalos kreativitást értékeli.
Lehet, hogy egy osztályból alakított énekegyüttes könnyűzenei kísérettel akár ugyanolyan minősítést is kaphat, mint egy tánciskolában tanult koreográfia, ha ügyeltek az ízlésességre és az igényességre!
Igyekszünk olyan szakembereket válogatni a zsűribe, akik napi kapcsolatban állnak a fiatalokkal, ismerik őket a mindennapokból, és ezt a feladatukat felelősségteljesen és pártatlanul végzik. Természetesen a számukra is egy jó móka a diáknapok, de munkájuk révén előfordulhat, hogy a későbbiekben segítségetekre lehetnek a pályaválasztásnál.
Ha tényleg egy igazi tehetséget fedeznek fel, igyekeznek támogatni abban, hogy – amennyiben az illető, vagy illetők igénylik – fellépési, minél több bemutatkozási lehetőséghez is jussanak.
Minden zsűritag köteles a kiadott minősítést szóban is indokolni. A zsűritagok tiszteletdíjába az is beletartozik, hogy a kategória végén kiértékelje a produkciókat.
A versenyszabályzat alapján a zsűritagok eredményeket nem közölnek. Minden eredményt 2019. április 13-án, szombaton 17 órától teszünk nyilvánossá folyamatosan a Művészetek Háza aulájában és a Fejér Megyei Diáknapok honlapján, valamint Facebook oldalán.
A zsűri dolga az is, hogy a kategória lezárása után a résztvevőknek egy kis szakmai konzultáció keretében elmondja a javaslatait, amiket érdemes megfogadni. Egy későbbi időpontban közöljük, hogy mikor és hol lesznek a kategóriákhoz kapcsolódó szakmai konzultációk. Minden kategóriához kapcsolódóan van szakmai értékelés. Az 1.,2.,3.,4.,5.,6.,7. kategóriáknak a helyszínen, a verseny napján, a 9-es és 10-es kategóriáknak április 13-án, szombaton 14 órától 16.00 óráig a Fejér Megyei Művelődési Központ 119-es és 120-as termében. A 8.,11.,12. kategóriák szakmai konzultációja nem a Diáknapokon történik, hanem a Diáknapok előtt, 2019. március 29-én, pénteken, 14.00 órakor, mivel a zsűri ekkor értékeli a beérkezett alkotásokat, és választja ki a legjobbakat, hogy a Diáknapokon egy kiállítás kereteiben bemutathassuk azokat. A 8-as, 11-es és 12-es kategória szakmai konzultációinak helyszíne a Fejér Megyei Művelődési Központ 102-es, 119-es és 120-as terme.
Elsősorban kellemes élményekkel térhettek haza, de természetesen a zsűri minősítése alapján sokan bronz, ezüst, vagy arany oklevelet kap. Előfordulhat, hogy valakinek a produkciója vagy alkotása, leadott műve nem éri el azt a szintet, amit minősíteni lehetne. Ebben az esetben a Rendezőtől egy emléklapot kapnak ezek a diákok és reméljük, hogy a zsűri javaslatait beépítik majd a további munkájukba.
A minősítések alapján pontszámokat kapnak az iskolák és így eldől, hogy melyik intézmény kapja a fesztiváldíjat, a legeredményesebb iskolának szóló városi vagy megyei díjat. A pontszámítási rendszerről bővebben itt lehet olvasni.
Arany – 3 pont
Ezüst – 2 pont
Bronz – 1 pont
Minden kategóriának van egy kategóriadíjasa és egy különdíjasa. Ezek a diákok túl azon, hogy az iskolájuk pontszámait növelik, még tárgyjutalmat is kapnak.
Kategóriadíj – 5 pont
Különdíj – 4 pont
A jutalmakat a vasárnapi Gálán vehetik át a diákok az ünnepélyes eredményhirdetés keretein belül. Fontos, hogy személyesen jelenjenek meg a díjazottak, vagy amennyiben nem tudnak részt venni a gálán, úgy gondoskodjanak arról, hogy valaki átvegye helyettük a jutalmat.
Az idén is igyekszünk olyan ajándékokat megvásárolni, szponzoroktól kérni, támogatók nevében a diákok számára beszerezni, melyek a tehetségük további szakmai fejlesztésében segítségükre lehet, és szándékunk, hogy ha hátrányos helyzetükből adódóan nem jutnak hozzá olyan szolgáltatásokhoz, mint társaik, akkor itt tehetségüknek köszönhetően ez megadassék.
FONTOS: Eredményt a zsűri nem közöl, azok csak április 13-án, szombaton 17 órától lesznek olvashatóak az információs felületeken: a Művészetek Háza aulájában, a Fejér Megyei Diáknapok honlapján és Facebook oldalán.
A diáknapok szervezői minden évben egy iskolát kérnek meg, hogy önkénteseikkel segítsék a munkánkat. Az idén több iskola diákjai lesznek, akik a kategóriák helyszínein és az információnál segítenek majd nektek tájékozódni.
Önkéntesek segítenek majd a fotózásnál is, hiszen szeretnénk, ha minden kategóriánál minél több kép készülne, amit közreadhatunk.
Nemes dolog, ha kíváncsiak vagytok társaitokra. Nekik is jól esik, ha a közönség soraiban nem csak a többi versenyző ül, hanem barátok és ismerősök is, és aztán este már felszabadultan együtt bulizhattok. A rendezvényen részt vehettek nézőként.
Több kategória sokáig elhúzódik (könnyűzene, sótájm, diákszínpad), ezért a diákok egy része még izgalommal várja a fellépését. Biztosan szívesen veszik majd, ha velük izgultok a nézők soraiban.
Ne felejtsétek el szombat este megnézni a Művészetek Háza aulájában kifüggesztett eredményeket, hogy bejutottatok-e a Gálába.
Természetesen egész nap igyekszünk a korosztályotoknak megfelelő értékes és értelmes szabadidős programot szervezni. Ez a legnehezebb feladatunk, hiszen igen kritikusak vagytok. Szívesen veszünk bármilyen épkézláb javaslatot, amit beépíthetünk a szabadidős programok közé. Javaslataitokat ide küldjétek: diaknapok@diaknapok.hu
Most tervezzük és szervezzük, de minden színes ötletet szívesen várunk. Ami biztos, hogy vasárnap reggeli után a gálára bejutott produkciók próbálhatnak a helyszínen (Szent István Hitoktatási és Művelődési Ház), közben a többiek pedig a most tervezés alatt álló szabadidős programokon vehetnek részt. Ebéd után nem sokkal, 14 órakor kezdődik a gála.
A gálán tartjuk az ünnepélyes eredményhirdetést, hiszen itt osztjuk ki az egyéni díjakat, és itt kapják meg az iskolák is a pontversenyben elért eredményeik alapján az értékes díjakat.
És természetesen együtt nézhetjük meg a legjobb produkciókat egy szerkesztett műsorban. Ide meghívást kapnak a támogatók is és a fenntartó önkormányzatok képviselői is.
A zsűri javaslata alapján az első 7 kategóriából kerülnek be produkciók a Gálaműsorba. Ez egy szerkesztett műsor, melyet a szervezők által felkért rendező állít össze. Igyekszünk úgy szerkeszteni a műsort, hogy a 8., 9., 10., 11. és 12. kategória is érvényesülhessen a gálán. Tudni kell, hogy akik bekerülnek a gálába, azoknak 9 órakor megkezdődnek a próbák és ebédig el is kell, hogy készüljenek a műsorral.
Az alábbi táblázatban olvasható, hogy kategóriánként maximálisan hány műsorszám juthat be a gálaműsorra, melyet 2019. április 14-én a Szent István Hitoktatási és Művelődési Házban rendezünk meg.
Kategória | Gálás produkciók száma |
|
2 |
|
2 |
|
1 (de csak részlet) |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
|
2 |
|
Rendezői döntés alapján |
|
Rendezői döntés alapján |
|
Rendezői döntés alapján |
|
Rendezői döntés alapján |
A szombati nap folyamán 17 órától már olvashatóak lesznek az eredmények az információs felületeken (infotáblák a Művészetek Háza aulájában, a Fejér Megyei Diáknapok honlapján és Facebook oldalán). Kérjük, mindannyian szíveskedjetek figyelemmel kísérni ezeket a táblázatokat és információkat, és esetleg figyelmeztessétek diáktársaitokat, hogy időben tudomást szerezzenek a gálán való szereplésről, mert arra próbálniuk is kell a színházban vasárnap délelőtt.
A gála rendezésére szakembert kérünk fel, akinek az utasításait, kéréseit be kell tartani minden szereplőnek és közreműködőnek.
Kapcsolódó anyagok
-
A Telekié lett a fesztiváldíj
Ünnepélyes díjátadóval zárult a 2024-es Fehérvári Diáknapok rendezvénysorozata.
-
Kategória- és különdíjas dolgozatok
Az Irodalom, Honismeret és Médiakommunikáció kategóriák zsűri által díjazott alkotásai.